zaterdag, september 11, 2010

whipped cream

Ik loop door het Engelse plaatsje Southwold. Het is mooi zomers weer. Ik kom net uit de plaatselijke public library waar ik mijn mail heb gecheckt als er een jongetje op me afstapt. Het is een dik jongetje, niet obees maar wel moddervet. Hij heeft een spuitbus met slagroom in zijn hand.

- Can I ask you a question, vraagt hij terwijl hij mij de spuitbus voorhoudt, is this whipped cream alright?

Ik ben heel even verbaasd. Ik kan me niet herinneren me ooit vergrepen te hebben aan een bus slagroom, maar als ik het als kind heb gedaan zal het stiekem geweest zijn en zal ik zeker geen advies hebben gevraagd aan een wildvreemde volwassene omtrent de houdbaarheid. Wat een dapper jongetje.

- Let me smell... hmm it smells alright to me.
- But it doesn't look like it oughta: nice and curly, zegt het kind wijs.

Dat krijg je als je eraan hebt zitten lebberen, denk ik, maar ik houd mijn mond, ik zou ook zo gauw niet weten hoe ik dat zo lekker vervelend in het Engels kan uitdrukken. Ik pak de bus kordaat van hem over en spuit een mooie roos slagroom op mijn hand.
Met grote ogen kijkt het jongetje naar de witte toef.

- Now it works alright, dreint hij, pakt de bus van me terug en loopt weg.

2 opmerkingen:

batjah zei

joepie! weer een bonny!

Anoniem zei

Je bent terug...!

Fijn